این المنصور

این المنصور
آخرين مطالب

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با قدس آنلاین:

 

سفیانی خواندن داعش توطئه ای برای ترویج خرافات و تضعیف اعتقادات شیعه است/به جای مصداق یابی های انحرافی ،وظایف منتظران ظهور را تبیین کنیم

 

قدس آنلاین- ساحل عباسی: در تمام ادیان الهی اعتقاد به آخرالزمان وجود دارد .در دین و مذهب ما شیعیان نیز در مورد این موضوع به کرات سخن گفته شده است و روایات زیادی در این زمینه بیان شده است . با توجه به این روایات مشخص است که دشمنان اصلی ” مصلح جهانی ” همگی از افراطیون هستند چرا که آغاز کننده جنگ و خونریزی آنانند .

به گزارش قدس آنلاین،هم اکنون گروهی به نام داعش در مناطق مختلف منطقه به قتل و آزار دیگران مشغول شده ، البته در پس پرده کسانی دیگر آنها را تجهیز و فرماندهی می کنند ( صهیونیست ، سران مرتجع عرب منطقه و آمریکا) ، گروهک تروریستی داعش در ماه آوریل سال ۲۰۱۳میلادی اعلام موجودیت کرد. این گروه مسلح تروریستی که اندیشه سلفی جهادی (تکفیری ) را پیشه خود کرده، از زمان پیدایش خود تا کنون با حملات وحشیانه به شهرهای مختلف سوریه و عراق، بی رحمانه ترین جنایت ها در قرن حاضر را رقم زده است.
در این میان تحلیل های متفاوتی از ارتباط حضور این گروهک تروریستی و آشفتگی ها و ناامنی هایی که بوجود آورده است با وقایع آخرالزمان مطرح می شود که در این خصوص  با حجت الاسلام و المسلمین جواد نصرالله پور استا د حوزه و کارشناس مرکز تخصصی مهدویت به گفتگو پرداختیم .

-آیا حوادث منطقه را می توان با حوادث قبل از ظهور امام دوازدهم شیعیان(علیه السلام ) تطبیق داد به طور خاص  داعش آیا با سفیانی ارتباط یا شباهت هایی دارد یا خیر؟

-درخصوص علائم ظهورمطابق روایات تشییع ، یکی از ویژگی های بارز سفیانی بغض و کینه به شیعه واهل بیت (علیهم السلام )ومبا درت به  شیعه کشی است .امام باقر (ع) فرمودند : شدت خشم و حرص او تنها نسبت به شیعیان ماست.این روزها عده ای با توجه به این قبیل روایت و وجود این ویژگی در گروهک تروریستی داعش به صرف همین ویژگی ؛داعش را همان سفیانی معرفی می کنند اما در کنار برخی از شباهت ها داعش تفاوت های اساسی با سفیانی دارد.

مطابق روایات   سفیانی در ماه رجب قیام می کند و یمانی و خراسانی  که جزء دو انقلاب کننده مهم و یاری گر امام عصر (علیه اسلام) می باشند همزمان با سفیانی در یک سال و یک ماه قیام می نمایند در حالی که آغاز حرکت داعش در ماه رجب نبوده و یمانی و خراسانی هم هنوز قیام نکرده اند .

تفاوت دیگر داعش با سفیانی در این است که مطابق روایات معتبرکل قیام سفیانی از آغاز تا پایان 15ماه است  که 6 ماه قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان قیام کرده و در مدت 6 ماهه فلسطین،اردن ،سوریه و لبنان را تصرف می کند در حالی که داعش بیش از سه سال است  به کشورهای اسلامی لشکر کشی کرده و موفق به تصرف کل یک کشور نشده است  و فقط توانسته بخشی از عراق و سوریه را تصرف نماید همچنین در این مدت  مقدار وسیعی از مناطق تحت اشغال داعش به وسیله نیروهای مقاومت پس گرفته شده است .

یکی دیگر از تفاوت های  داعش با سفیانی بر طبق روایات می گوید   در هنگامه قیام سفیانی  اهالی شام از او تبعیت می نمایند در حالی که  مردم سوریه با داعش همراهی نکرده و دربحبوحه تهاجمات داعش در  انتخابات ریاست جمهوری با رای بالایی آقای بشار اسد را مجددا به ریاست جمهوری خود برگزیدند.

نکته دیگر و تفاوت داعش با سفیانی این است که سفیانی پس از تسلط بر کشورهای فلسطین،سوریه ،اردن و لبنان لشکری را به عراق و مدینه می فرستد در حالی که داعش در مناطق تحت اشغال خود روز به روز در حال تضعیف و مورد نفرت مردم آن مناطق قرا رگرفته است  

.قیام سفیانی در طول 6 ماهه لشکر کشی به قیام حضرت مهدی منتهی می شود در حالی که هم اکنون سه سال از ظهور داعش می گذرد و آثار کلی ظهور امام زمان مشاهده نمی شود .در مجموع با توجه به روایات معتبر شیعه و نظر علمای برجسته و مراجع عظام  هیچ ارتباطی بین سفیانی و داعش وجود ندارد

-با توجه به اینکه مسلما گروهک داعش از سوی اسرائیل و قدرتهای جهانی که با اسلام در تقابل هستند حمایت و هدایت می شوند به نظر شما عمده ترین اهداف دشمن در جنگ روانی که در منطقه و جهان به وسیله خشونت های وحشیانه داعش به راه انداخته اند چیست؟

- متاسفانه تطبیق دادنهای ناروایی که ظهور داعش را به مسائل ظهور پیوند می زند می تواند در ترویج خرافات ومنحرف کردن فکر و اندیشه منتظران تاثیر بگذارد و راه و فضایی مناسب برای مدعیان دروغین مهدویت ایجاد کند .بنابراین با ارتقاء بصیرت یکایک افراد جامعه و منتظران ظهور با مطالعه کافی و تبیین اصلی ترین وقایع پیش از ظهورمی توان ذهن مردم را از خرافات دور نگه داشت .

امام صادق (ع)  فرمودند(کسانی که در امر ظهور مهدی ما عجله کنند در دین خود به هلاکت خواهند رسید ومنحرف خواهند شد)بنابراین در این صحنه خطیر که دشمنان جان و اعتقادات مردم را به بازی گرفته اند مردم می بایست در چنین پیش آمدهایی تنها وتنها به مراجع و علمای بزرگ دینی و ولی فقیه زمانشان مراجعه نموده و از دامن زدن به خرافات و ترویج مطالبی که با روایات دینی مطابقت ندارد پرهیز نمایند.

نکته مهمی که درباره داعش قابل ذکر است توجه به این مساله است که داعش جزیی از نقشه بزرگ دشمنان اسلام است .استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل با ایجاد این گروهک تروریستی اهداف متعددی را دنبال می نمایند .

یکی ازمهم ترین این  اهداف جلوگیری از روند روبه رشد قدرت شیعه در عراق و منطقه است .درست است  که شیعه داعش را سفیانی نمی داند اما نمی توان گفت سیر حوادث کلی در منطقه خاورمیانه  بی ارتباط با مساله ظهوراست .قطعا دشمنان اسلام فضای آخر الزمانی را مورد مطالعه قرار داده اند و در رابطه با مهدویت و مهدی باوری در موسسات متعددی که با بودجه های میلیاردی در آمریکا و اسرائیل تاسیس نموده اند زندگی و علائم ظهور امام دوازدهم شیعیان را مورد  مطالعه قرار  داده اند

.آنها به درستی دریافته اند  کانون بحرانهای دوره آخر الزمان در  منطقه خاورمیانه است. فلذا دشمنان با مطالعه متون دینی شیعه یا پیش گویی های کاهنان یهودی بدین نتیجه رسیده اند که با قدرتمند شدن ایران اسلامی و مکتب تشییع در منطقه فضا برای ظهور حضرت مهدی فراهم می شود لذا داعش را به عنوان بخشی از عملیات روانی در مواجه با جبهه پیروان اهل بیت به مسلمانان و جهانیان تحمیل می نمایند تا به واسطه داعش  جبهه مقاومت منطقه که متشکل از ایران ،سوریه ,عراق و حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین است را  تضعیف نموده و در نتیجه حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد نمایند و فرصت مناسبی برای صهیونیست ها و سرکوب فلسطینی ها و مردم مسلمان منطقه ایجاد نمایند.

به نظر می رسد یکی از اهداف مهم دشمن در این عملیات روانی ایجاد رعب و وحشت در ایران و امتیاز گیری از ایران در مساله هسته ای بوده است .یکی دیگر از اهداف مهم دشمنان اسلام در بحث داعش پررنگ کردن جنایات داعش است تا بدین وسیله  ذهن جهانیان را از کشتار و جنایاتهای  اسرائیل منحرف نمایند .

هدف دیگر دشمن در ایجاد داعش اسلام هراسی و جلوگیری از گرویدن جوانان غربی و آمریکایی به دین مبین اسلام بود و در واقع با توسل به چنین خشونت هایی مانع موج اسلامگرایی در غرب شده اند .بنابراین زنجیره ای از عملیات روانی را در نبرد رسانه ای ،دامن زدن به تفرقه بین شیعه و سنی از طریق شبکه های وهابی چون النور،المستقبله،هدی تی وی ،وصال و..و از آن سو بین شیعه و سنی با در اختیار دادن 15 شبکه ماهواره ای به شیعیان لندن نشین و جریان انحرافی که این گروه به تفرقه بین شیعه و سنی و همچنین تفرقه بین شیعیان و تکفیر علمای شیعه اقدام نمایند.

-آیا بین داعش و سیاست های حمایت از اسرائیل ارتباط معناداری وجود دارد؟

-مسلما بین داعش و صهیونیزم جهانی ارتباط معنا داری وجود دارد  به عنوان نمونه هنگامی که اسرائیل به غزه ای که عموما مردم آن مسلمان و اهل تسنن هستند حمله می کند داعش حتی این حمله را محکوم نمی کند و در قبال چنین جنایتی سکوت می کند در حالی که داعش خود را طرفدار اهل تسنن می داند .

از آن سو در سوریه اسرائیل در حمایت از داعش به سوریه حمله می کند نمونه آن حمله به فرودگاه های سوریه و به شهادت رساندن سردار الله دادی و شهادت جهاد مغنیه می توان اشاره نمود.

موشه یعالون وزیر جنگ فعلی اسرائیل می گوید:در جنگ 33روزه سال 2006 حمله اسرائیل به جنوب لبنان و حزب الله جنگی غلط و کارشناسی نشده بود زیرا بازوی ایران یعنی سوریه به جنوب لبنان خون رسانی کرد و آن را حمایت می نمود این بار می بایست در یک  عملیات فکر شده بازوی ایران یعنی سوریه را نابود کنیم لذا همه بزرگان و مسلمانان آزاد اندیش به این مساله معتقد هستند گروهک داعش در راستای تضعیف جبهه مقاومت و درگیر کردن سوریه با داعش به جای حمایت سوریه از فلسطین ساخته و پرداخته شده است.

 قابل ذکر است که داعش در حرکت فوق العاده مشکوکی در یک بیانیه ای خود را سفیانی معرفی نموده و آیت الله سیستانی را نفس زکیه معرفی کرده و بیان می کنند قصد کشتن ایشان را داریم به نظر می رسد این شایعات و چنین حرکتی از سوی داعش در قالب همان مجموعه عملیات روانی دشمن تعریف شده باشد که قطعا این شایعات از توطئه های دشمنان به شمار می رود تا فضای ظهور و اعتقادات شیعیان را نسبت به مساله ظهور به انحراف بکشانند.

-آیا مرگ ملک عبدالله ارتباطی با ظهور حضرت ولی عصر (علیه السلام ) دارد و می توان آن را از علائم ظهور نامید؟

-بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها با استناد به برخی روایات این مساله  دلیلی بر نزدیکی ظهور عنوان شد.اگر چه برخی از روایات به لحاظ سندی مشکلی ندارد .امام صادق (ع) فرمودند: هر کس مرگ عبدالله را برای من ضمانت کند من آمدن حضرت قائم را برای او ضمانت می کنم .اما تطبیق دادن این قبیل روایات بر مرگ ملک عبدالله دلیلی بر نزدیک بودن ظهور نیست.همچنانکه با استناد به روایات عده ای معتقد بودند که عربستان پس از مرگ وی دچار هرج و مرج و جنگ داخلی خواهد شد در حالی که چنین نشد .به فرموده علما  چنین تطبیق دادنهایی خطرات و انحرافاتی را در پی خواهد داشت  و تبعات منفی آن بر اعتقاد شیعیان آثار سویی به جای خواهد گذاشت.

همچنین احتمال اینکه عبدالله اسم نباشد هم وجود دارد. همه انسانهای خوب و بد کافر و مومن بنده خدا هستند ممکن است کلمه عبدالله بر یکی از بندگان و آفریدگان خدا دلالت داشته باشد.شاید کلمه و نام عبدالله رمزی از سوی اهل بیت باشد .از سویی اهل بیت (علیهم السلام ) علائم حتمی برای ظهور امام زمان مشخص نموده اند که قبل از ظهور مجموعه ای از علائم باید واقع شود و مرگ ملک عبدالله را به عنوان علامت ظهور دانستن اشتباه است وقتی که هنوز ندای آسمانی،خروج سفیانی ،خصم در بیداء ،قتل نفس زکیه،و قیام یمانی و خراسانی محقق نشده است نمی توان گفت زمان ظهور نزدیک است .

بنابراین می بایست مراقب بود که شوق زیاد جوانان به ظهور امام زمان (علیه السلام) آنها را در دام مصداق یابی و تطبیقهای ناروای تعیین زمان برای ظهور حضرت نیندازد .

نکته مهم دیگر که قابل ذکر است اگر قرار بود  ظهور حضرت به صورت معجزه آسا و متکی برامور غیبی انجام می شد نیازی به گذشت زمان طولانی غیبت نبود ویقینا  تاکنون ظهور واقع شده بود مساله این است که بار زمینه سازی ظهور بر دوش منتظران حضرت است و مهم تر از اینکه بخواهیم ذهن جوانها را با تطبیق  دادنهای انحرافی متوجه زمان دقیق ظهور کنیم  می بایست وظایف منتظران را در عصر غیبت تبیین نماییم  تا  دررکاب امام خامنه ای همه عاشقان و شیعیان آن حضرت خود را  برای یاری ایشان آماده نموده و در امر ظهور هم عجله ننماییم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ برچسب:داعش,سفیانی,ظهور,ملک,عبدالله, ] [ 23:8 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
.: Weblog Themes By DL-CENTER :.
درباره سایت

حجت الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یابن الحسن ... امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی
امکانات وب
شمارنده هوشمند
نظر سنجی این المنصور
تبلیغات فضای مجازی
?